Чи готова дитина до школи?

Чи готова дитина до школи?

Чомусь багато батьків намагаються, щоб до 6 років їх малюк вже читав-писав. Насправді ж головне для першокласника — психологічна готовність до школи, вміння отримувати знання, спілкуватися з дітьми, слухати і чути вчителів. Як вважають психологи, краща підготовка — розвивати дітей. Готовність малюка до школи — це не тільки вміння самому переодягатися і зовсім не знання алфавіту. Головне — психологічний настрій.

А це: 1. Мислення, досить розвинене для молодшого школяра. Тест: покладіть перед дитиною лабіринт або плутанину. Дивіться: якщо дитина водить по доріжках лабіринту олівцем або пальцем, значить, у нього поки ще наочно-діюче мислення дошкільника. Якщо ж стежить за лабіринтом одними очима — значить, вже сформувалося мислення, відповідне школяреві.

2. Уміння діяти за зразком і за правилами. Щоб його розвинути, підходять:

Ігри-бродилки, коли ми кидаємо кубик і робимо ходи. Є правила гри.

Заняття разом з батьками. Миєте посуд — поставте поруч тазик з водою, щоб дитина теж мив посуд, як і ви.

Забираєтеся — дайте малюкові маленьку швабру або дозвольте пилососити, як ви. Робіть з пластиліну однакові фігурки, намалюйте однакові малюнки. Тоді у дитини не виникне в школі питання: чому я повинен малювати жирафа, коли хочу зобразити машинку? 3. Уміння працювати над завданням, яке не подобається.

Нецікаво, але треба! Цьому треба навчити — нехай дитина через не хочу прибирає іграшки. Визначте коло обов’язків малюка вдома — чистити зуби без нагадувань, митися вечорами, годувати хом’яка. Якщо не хочу надто гучне, постарайтеся обгрунтувати, чому треба. Іграшки треба прибирати, тому що всі за собою прибирають.

Спочатку прибирайте іграшки разом, але поступово зводите нанівець свою участь. 4. Уміння класифікувати. Відрізняти тварин від птахів, риб. Розкладати тварин на диких і домашніх.

У цьому вам допоможуть лото і доміно з картинками. ХОЧУ В ШКОЛІ ГРАТИ! Поцікавтеся у свого малюка, чому він хоче до школи? Мотивації до навчання бувають самі різні:

Якщо бабуся налякала: не будеш ходити в школу, доведеться працювати двірником або прибиральницею, і грошей не буде! — Дитина йде в школу, щоб уникнути жебрацької долі. Мама в розмові: Чи не будеш вчитися, ніхто тебе любити не буде. Для дитини найстрашніше — нелюбов батьків.

Він готовий піти куди завгодно, лише б мама його любила! Малюкові часто говорили: Ти вже велико-о-ой! Тобі вже пора в школу! І дитина йде до школи лише тому, що він вже великий. Дитина, яка хоче тільки грати, чекає школи, тому що там буде багато дітей, з якими можна пограти.

Але це не мотивації школяра. Є один навчальний мотив, на який варто налаштовувати першокласника: Ти підеш до школи отримувати нові знання, там ти дізнаєшся багато нового. Ти повинен вчитися на п’ятірки! — Як мантру повторюють батьки. І дитина всіма правдами і неправдами в школі заробляє п’ятірки. Він все вивчить, все зробить на п’ятірку, але потім, швидше за все, забуде все, що вивчив.

Мотивуйте першокласницю на знання. Читайте щось разом і говорите Ой як цікаво!

Як здорово, що ми з тобою дізналися всі про крокодилів! Намагайтеся нові знання застосовувати на практиці: прочитали про те, що їдять білки, — йдіть в парк годувати їх. І не забувайте щиро цікавитися і захоплюватися тим, що дитина вам розповідає! КОМЕНТАР ПСИХОЛОГА Діти не встигають награтися! — Готових до школи дітей зараз дуже і дуже мало, — каже шкільний психолог Тетяна Малютіна. — І здебільшого тому, що малюків занадто рано починають готувати до школи, вчити читати, змушувати писати і рахувати. А їм-то потрібно тільки одне — грати!

Їх саджають за стіл і дають в руки ручку, а потрібно грати з ними в дочки-матері, в магазин, в казки. До 6, 5 — 7 років будь-яке навчання, саме навчання, може тільки нашкодити дитині. Для малюка 6 років три уроки по 20 хвилин — це важко і багато. Якщо почати ВЧИТИ завчасно, можна в першому класі зіткнутися з двома проблемами:

1. Дитині буде нудно на уроках. Він подумає, що все це вже знає, чув, і, отже, не буде слухати. 2. Малюк, якому не дали награтися, буде і в першому класі грати, перетворюючи олівці в підводні човни, а ластики — в машинки. І та і інша ситуації приведуть до того, що дитина на уроках не буде слухати, пропустить щось важливе, буде відставати і не встигати.

Автор чекає ваших відгуків на сайті!.

Чи готова дитина до школи?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты