Де знаходиться датчик коленвала?

Де знаходиться датчик коленвала?

Багато автомобілістів ще пам’ятають часи коли за респределеніе запалювання (іскри) в автомобілі відповідав трамблер, але час йде, підвищуються екологічні вимоги до вихлопу, двигуни стають мощьних, ККД стає вище. Сучасні автомобілі не змогли б відповідати усім вищесказаним нормам якби не зробили крок у нову епоху систем запалювання.

Отже, як же в сучасних двигунах відбувається розподіл запалювання? Все дуже банально і ніяких технічних секретів тут немає. Електронний блок управління (ЕБУ) двигуна по датчикам положення коленвала і распредвала визначає в якій фазі знаходиться двигун. Раніше в залежності від положення рапредвала в трамблері рухався бігунок, який замикав контакти, але мехніческая система була схильна підвищеного зносу.

Сьогодні в процесі іскроутворення беруть участь кутушкі прямого запалювання які «дають іскру» тоді, коли буде дана команда з ЕБУ. Як стало відомо з вступу до цієї статті — комп’ютера ЕБУ вкрай важливо «знати» в якій фазі знаходиться двигун на даний момент щоб при необхідності дати команду на ту чи іншу котушку. Для цього в сучасних двигунах встановлені датчики положення коленвала і распредвала. Магнітні (індуктивного типу). Принцип його роботи полягає у проходженні металического предмета (наприклад зубець шестерінки) в магнітному полі датчика.

Часто використовуються в расматриваться нами випадках. Такі датчики використовуються також і в системах контролю обертання коліс (ABS). Датчик Холла (в основі ефект Холла). Працює при зміні магнітного поля навколо датчика, дуже часто можна зустріти на мотоциклах з магнітними мітками в маховику.

Часто використовується в сучасних електронних системах запалювання. Оптичний датчик. Працює на принципі прийому або перекривання фотоелементом світла, випромінюваного джерелом. Якщо датчик положення распредвала починає працювати нестабільно (пропускати) двигун починає працювати нестабільно, з провалами, буває двигун глухне прямо на ходу, дуже погано заводиться. Сучасні ЕБУ часто моргають іднікатором «check engine» при подібній несправності, сигналізуючи про помилку датчика положення коленвала.

Нестабільна робота веде до втрати потужності, звідси і збільшений витрата і відчуття що «хтось тримає машину». Де знаходиться датчик положення коленвала? На більшості японських машин цей датчик знаходиться в нижній частині «лобовини» двигуна, в безпосередній близькості шківів. Датчик положення розподільного зазвичай встановлений, відповідно поблизу распредвала, зазвичай у верхній частині «лобовини» двигуна. Що робити якщо датчик положення коленвала або распредвала несправний?

Єдине вірне рішення — тільки заміна. Такі датчики не ремонтуються!.

Де знаходиться датчик коленвала?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты