Як користуватися спалахом?

Як користуватися спалахом?

Як користуватися спалахом і чи треба користуватися спалахом взагалі? Як розрахувати провідні номери і потужність? Як можна не користуватися TTL якщо воно там вбудовано? Як використовувати спалах на камері? Як використовувати спалах поза камерою?

Cколько цих топіків розсіяно по форумах не перелічити. Насамперед зйомка зі спалахом мало відрізняється від зйомки без спалаху. Просто у вас є джерело світла, який ви можете використовувати замість того щоб побиватися і задирати чутливість.

Це перше і найважливіше властивість спалаху світло який завжди з вами. Дощ, вечір, сонце, всередині будинку, зовні будинку він є завжди.

Потрібен і вам світло, як фотографу? Це вже вам вирішувати.

Можливо, знімати чорну кішку в чорній кімнаті набагато веселіше без світла, але боюся що чорний квадрат вже зроблений. Наступне важлива властивість спалаху допомогу у створенні обсягу і баланс відображуваного контрасту. Як і будь-яке джерело спалах допомагає контролювати чергування світло / тінь що допомагає в передачі об’єм. І вона ж допомагає балансувати контраст, оскільки камери не здатні працювати з тим же балансом (не важливо про плівку або цифру ми тут говоримо) що і людське око (який, до речі робить це дуже вибірково і адаптивно теж).

Спалах може згладити (або додати!) Контраст, роблячи його фотографованим, а не таким яким він є. Як розрахувати мошность та провідні числа та інше.

Насамперед є маса калькуляторів. Мені коли то допомагали написавши калькулятор на ДжаваСкрипт, який я тягав із собою на телефоні, щоб не лякатися. Є програми для iPhone більш сучасні і красиві. Є купа всього. Однак наскільки вам це потрібно насправді?

Ні на скільки. Спалах в ручному режимі контролюється двома параметрами зумом і потужністю. Останнє в тому числі і провідні числа дуже громіздко для перерахунку. Зум визначає концентрованість пучка, потужність градації повній потужності спалаху.

Якщо вас не влаштовує получающийся розмір джерела або світлового плями ви контролюєте зум ширше / вже. Якщо вас не влаштовує потужність одна ступінь потужності вгору вниз (половинний крок 1/2 1/4 1/8 і тп) це щабель світла в камері. Додатковий контроль відстань до об’єкта. Якщо ви експонували камеру для спалаху на відстані в метр і відстань не мінятиметься то ви можете знімати хоч цілий день, до тих пір поки діафрагма камери залишається колишньою, а витримка в межах швидкості синхронізації.

Якщо межа потужності досягнутий і треба додати / прибрати стоп відстань скорочується (для збільшення потужності) або збільшується (для зменшення) на 40 відсотків приблизно (зворотний квадратичний закон). Якщо не хочеться пам’ятати числа кроки значень діафрагми їм відповідають. В іншому у вас є гістограма на камері і контроль за Пересвет / тінями. До тих пір поки немає жорсткий обрубування тіней або пересветов все гаразд.

Перевірити експозицію кілька кадрів і регулювання спалахів / камери. У цьому немає нічого страшного і поступово значення вгадуються все легше. Якщо зовсім важко можна користуватися експонометром / флешметером. Чи варто прибирати спалах з камери чи ні?

Загальне та популярна думка що це необхідно, оскільки світло в реальному житті рідко буває постійно б’є в лоб. Та й тіньової малюнок не так гарний і обсяг втрачається.

Якщо є лише один спалах і немає можливості управляти нею віддалено? Залиште її на камері, використовуйте техніку відображення просто. Тільки не треба вічно відображати її від стелі над собою або трохи вперед і з білою карткою. Ще іноді можна на вулиці побачити людину зі спалахом спрямованої під кутом в небо, і білої карткою стирчить.

Це перша ознака того, що варто повчитися все ж. Про відображення від стелі та стін і про розміри джерел і якість світла, як і способи синхронізації з камерою можна почитати. Однак для TTL-баунсеров є одна техніка яка там не описана. Це купити таки парасольку і або тягати його в рюкзаку над головою, або використовувати спалах. Парасолька на просвіт може все одно допомогти розсіяти світло над фотографом.

Так, Платон знімає речі, часто, якщо вірити відео. Однак можна використовувати і парасольки на відображення. Сатиновий парасольку на відображення (з чорним підкладів) всередину якого кинутий Зуммерування на самий вузький пучок промінь спалаху може виявитися підмогою там, де немає можливості купити / запустити віддалену спалах.

Те ж саме можна робити і з звичайним відбивачем білим або зебро-образним. Ставити на стійку і відображати від нього. Це вимагає більше уваги до становища камери і спалаху, але дає результат куди краще ніж пряме світло. І дозволяє отримати результат там, де інакше б довелося опустити руки. До речі, відповідаючи багато разів озвучений питання коли ви працюєте з відбитим світлом в TTL режимі з камери компенсація в загальному випадку буває потрібна лише якщо світла не вистачає.

Тобто іноді буває що світла треба більше ніж спалах дає. У цьому випадку доводиться коректувати експозицію.

В інших випадках TTL повинен давати нормальні результати при відображеної роботі. Якщо він цього не робить перевірте установки, можливо ви вперто користуєтеся Авто-режимом, а не TTL або що то десь не так відпрацьовує, залишилися старі компенсації з попередніх зйомок і тп.

Як користуватися спалахом?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты