Як написати самоаналіз?

Як написати самоаналіз?

Кожен вчитель стикається з таким типом роботи, як самоаналіз. Однак, слід врахувати, що існує два різних типи самоаналізу, і те, як правильно написати самоаналіз, залежить насамперед від мети написання подібної роботи. Найчастіше від вчителя потрібне складання самоаналізу уроку, а й іноді потрібно опис і дещо іншого роду. У статті ми розглянемо обидва варіанти: як написати самоаналіз заняття і як скласти самоаналіз педагогічної діяльності, оскільки ці два типи робіт складаються зовсім по-різному.

Опис і того, й іншого типу самоаналізу ми постаралися зробити максимально докладним — із зазначенням, що необхідно писати в різних частинах роботи. На самому початку такого самоаналізу потрібно обов’язково вказати, чому ви вибрали певну структуру заняття, які цілі переслідували.

Іншими словами, тут мова йде про план побудови уроку і про ті цілі, яких цей план був покликаний домогтися. Далі потрібно визначити місце даного уроку в загальній схемі занять як у даній темі, так і в році (або в курсі) в цілому. Напишіть про зв’язки цієї теми з попередніми чи наступними, розкажіть про специфіку уроку. Також корисно кілька слів сказати про те, наскільки урок чи позакласне заняття відповідає пропонованим освітнім стандартам і програмним вимогам. Тепер відкриваємо, так сказати, середню частину роботи.

Тут потрібно перейти до опису форми конкретного уроку (наприклад, контрольна або самостійна робота, або лабораторна робота, або звичайний урок з поясненням теми і перевіркою домашнього завдання і т. п.). Також вкажіть, з якої причини ви вибрали саме цю форму уроку. Після цього можна переходити до опису цілей заняття. У цьому пункті потрібно вказати навчальні, розвиваючі та виховні завдання, які ставилися вами при підготовці та веденні уроку. Можна тут же згадати про характер взаємодії з учнями, темпі уроку і обгрунтувати, чому ви вибрали ту чи іншу манеру ведення уроку. Далі розкажіть про те, яким чином учні можуть застосувати отримані знання на практиці, адже хороший урок обов’язково повинен мати практичне застосування, оскільки саме в цьому і має полягати суть всієї шкільної програми.

Потім потрібно розповісти про форму контролю за засвоєнням матеріалу учнями і відзначити, вносили ви зміни в початковий план уроку і, якщо так, то чому. І врешті самоаналізу потрібно обов’язково торкнутися теми вирішення завдань, поставлених на уроці, а саме: чи вдалося вам домогтися бажаних результатів навчання, зберегти або підвищити мотивацію учнів до подальшого навчання і т. д. Зрозуміло, всі висновки потрібно обгрунтувати. Що стосується останнього пункту, то тут можна відзначити ті переваги і недоліки, які ви помітили з ведення уроку. Краще всього, якщо ви при цьому зумієте чітко обгрунтувати причини, чому не вдалося домогтися того-то й того-то це практично гарантує вам, що подібні помилки в майбутньому не повторяться. На закінчення відзначимо, що багато вчителів розглядають самоаналіз, як нудну й обов’язкову процедуру, в той час, як істинної його завданням є виявлення недоліків проведеної роботи з метою усунення їх у майбутньому.

Це ні в якому разі не мораль, а лише результат моєї власної педагогічної діяльності, так сказати особистий досвід. Даний вид самоаналізу, звичайно, більш загальний, проте, без конкретних прикладів з вашої педагогічної діяльності в ньому також не обійтися.

На самому початку роботи відзначте основоположні принципи, якими ви керуєтеся у своїй роботі. Це можуть бути педагогічні принципи, особистий досвід, що завгодно головне на цьому етапі зацікавити рецензента, щоб він дивився на вас як на особистість цікаву і неординарну. Як приклад наведу вам ті основні принципи, якими керуюся я сам: співробітництво та свобода особистості. Вважаю, що хороший викладач повинен не примушувати, а зацікавлювати.

У вас може бути свій погляд на це, розкажіть про нього рецензенту. Тепер потрібно формально описати про свою освіту, стаж, місце роботи, навантаженні (включаючи додаткову). Далі розкажіть про цілі своєї праці і критерії його оцінки. Щоб було зрозуміліше, поясню на прикладі: для мене єдиним задовільним критерієм оцінки моєї роботи є можливість учня після навчання використовувати отримані навички на практиці. Якщо людина починає грамотно писати або говорити по-російськи означає, я впорався.

Те ж саме стосується і цієї статті якщо після її прочитання ви зможете написати хороший самоаналіз, значить, моє завдання повністю виконана. Вам же потрібно написати про свої критерії оцінки і знову торкнутися принципів, які ви ставите в главу кута у своїй роботі.

Важливою частиною роботи є опис досягнень ваших учнів. Якщо хтось із них виграв олімпіаду або конкурс, або зайняв в них призове місце, отримав диплом, чи іншу нагороду, вступив до престижного навчального закладу після закінчення школи, або просто став першокласним фахівцем своєї справи, обов’язково згадайте це.

Закінчити самоаналіз потрібно розповіддю про місце вашої дисципліни в загальному процесі педагогічної діяльності та про її зв’язки з іншими предметами.

Як написати самоаналіз?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты