Як освятити хрестик?

Як освятити хрестик?

ОБОВ’ЯЗКОВО освячують ХРЕСТ? Питання з приводу хреста. — Михайло, православний Нещодавно одна людина твердо заявив приблизно таке: Знайте, що неосвячений хрестик (в сенсі, натільний) не має благодатної сили!

А ви як думаєте? Re: Питання з приводу Хреста. — Тарас, православний, АААПЦ Ніхто ж благ, токмо є Бог сказано Самим Спасителем, а вже що говорити про речі? Невже хрест зброю ганебної страти і борошна може бути благим?

Як показує досвід християнського життя, може, т. к. ми знаємо, що на ньому взяв болісну смерть за нас Сам Бог, цим самим показавши нам єдиний, хресний шлях до порятунку. По суті будь-яке неизвращенном (!) Зображення Хреста є для нас символом цього благого шляху, символом саможертвенно любові Божої до нас, і цим становить для нас благо. Освяченням ж який-небудь речі Церква як би благословляє використання такої речі тією чи іншою людиною. Але, зрозуміло, не в речі тут справа, а в людині.

Якщо людина прагнути жити у всьому вгодне або богоугодно, то він захоче, щоб кожен предмет у його побуті був освячений, так сказати, схвалений до використання Самим Богом. Але й над освяченими предметами можна вчинити наругу, ними нехтувати і інш. Предмети адже ніяких енергетичних полів самі по собі не випромінюють (крім спеціално на те створених технологічних пристроїв). Тому, якщо ви людина щиро віруюча, що ваш натільний хрестик є символ вашого хресного шляху, то освятивши його, ви отримаєте через нього благодатну силу від Бога слідувати цим шляхом. Благодатну силу Хрест Христовий почерпает від свого надписання — Євген, православний

Ця людина не прав. Звичай освячення хрестів та ікон пізнього походження. У ньому немає нічого особливо поганого, але свою благодатну силу хрести та ікони беруть з іншого джерела. Ось що сказано з цього приводу на 7-му Вселенському соборі. Нечестиве установа лжеіменного ікон не має для себе підстави ні в Христовому, ні в апостольському, ні в батьківському переказі; немає також і священної молитви, освячує їх, щоб зробити їх із звичайних предметів святими; але постійно залишаються вони речами звичайними, Нехай же вони вислухають і правду.

Над багатьма з таких предметів, які ми визнаємо святими, не читається священної молитви; тому що вони по самому імені своєму повні святості і благодаті. Таким чином і самий образ животворящого хреста, хоча на освячення його і не покладається особливої молитви, вважається нами гідним шанування і служить достатнім для нас засобом до одержання освячення. Те ж саме і щодо ікони; позначаючи її відомим ім’ям, ми відносимо честь її до первообразу; цілуючи її і з повагою поклоняючись їй, ми отримуємо освячення. (Діяння шоста.

Спростування підступно складеного натовпом християн-обвинувачів і лжеіменного визначення, тому четвертий). Хрест Христовий виконаний благодатної сили і без жодного надписання — Олексій Чумаков, православний християнин Самого його образу і форми цілком достатньо. Навіть більше того, досить щоб ми _счіталі_ його Хрестом Господнім, хоч він і має саму нестандартну форму (равноконечного, наприклад) і ніяких надписание не несе взагалі. А звичай освячувати хрест та ікони дійсно досить Позній, і досить спокусливий, хоча і зрозумілий механізм його виникнення.

Все вищесказане є думкою учасників дискусії і може не збігатися з вченням Православної Церкви Ви хочете щось додати до сказаного, поправити учасників дискусії? Або у вас з’явилися нові питання? Ласкаво просимо в!

Бібліотека форуму «Православна бесіда».

Як освятити хрестик?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты