Як перевірити генератор?

Як перевірити генератор?

Генератор в автомобілі є його бортовий електростанцією, тобто основним джерелом електроенергії. У разі поломки, на деякий час таким джерелом може стати акумулятор, але без генератора електрообладнання автомобіля не може працювати нормально.

При появі ознак несправності генератора і реле регулятора виробляють їх перевірку. Щоб не пошкодити генератор, діоди випрямного моста і реле регулятор, потрібно бути обережним і дотримуватися деяких правил. 1. Ніколи не перевіряйте працездатність генератора методом на іскру, тобто шляхом короткого замикання. 2. Не можна з’єднувати клему 30 (вона може позначатися як В +) з масою або клемою 67 (D +). Не можна допускати роботу генератора при виключених споживачах, особливо це небезпечно для генератора, якщо вимкнено акумулятор.

3. Перевіряють працездатність генератора за допомогою вольтметра, а також амперметра. Вентилі генератора перевіряють напругою не більше 12 В. 4. При виконанні зварювальних робіт на кузові машини, потрібно відключити дроти від акумулятора і генератора.

5. При заміні проводки в системі генератора, нові дроти потрібно підбирати такого ж перетину і такої ж довжини, як і рідні дроти. 6. Перед початком перевірки переконайтеся в справності всіх з’єднань і нормальному натягу. При натисканні великим пальцем на середину ременя, він повинен продавлювати не більше ніж на 10-15 мм. Для перевірки регулятора напруги знадобиться вольтметр з шкалою від 0 до 15 В. Перед перевіркою двигун автомобіля повинен попрацювати приблизно 15 хвилин на середніх оборотах при включених фарах.

Виміряйте напругу між висновками 30 (В +) і масою генератора. Вольтметр повинен показати нормальне для даного автомобіля напруга (наприклад, для ВАЗівської вісімки і дев’ятки це 13, 5 14, 6 В). Якщо напруга не відповідає нормальному, то, швидше за все, буде потрібно замінити регулятор.

Також, можна перевірити регульоване напруга, підключивши вольтметр безпосередньо до клем акумулятора, але результати такої перевірки можна вважати достовірними, якщо є впевненість у справності проводки. При цьому двигун повинен працювати на оборотах близьких до максимальних і потрібно включити фари, та інші споживачі.

Величина напруги повинна збігатися з певною величиною для даного автомобіля. Для перевірки діодного моста підключіть мультиметр або вольтметр до затискача 30 (В +) генератора і до маси, в режимі вимірювання змінного струму.

Напруга змінного струму не повинно бути більше 0, 5 В. Якщо напруга більше, то діоди несправні. Для перевірки пробою на масу, потрібно відключити акумулятор і відключити від генератора дріт, що йде до клеми 30 (В +). Далі потрібно приєднати прилад між відключеним проводом генератора і клемою 30 (В +).

Якщо прилад показує струм розряду більш ніж 0, 5 мА, то можливий пробій ізоляції обмоток генератора або діодів. Силу струму віддачі генератора можна перевірити за допомогою спеціального зонду це таке доповнення до мультиметру, у вигляді кліщів або затиску, яким охоплюють провід, і таким чином заміряють силу струму, що протікає по дроту. 1. Для виміру струму віддачі охопіть зондом дріт, що йде до затискача 30 (В +). Запустіть мотор під час заміру він повинен працювати на високих оборотах. По черзі включайте головні електроспоживачі, і зчитувати окремо для кожного споживача показання приладу.

2. Після цього потрібно підсумувати ці свідчення. Далі потрібно всі споживачі включити одночасно і зняти показання мультиметра ця величина не повинна бути не більше ніж на 5 А менше суми показань, при почерговому включенні споживачів.

3. Для перевірки струму порушення генератора, потрібно запустити двигун і дати йому працювати на великих оборотах. Далі потрібно помістити вимірювальний зонд навколо дроти, приєднаного до клеми 67 (D +). Прилад покаже величину струму порушення в справному генераторі він дорівнює 3-7 А. Для перевірки обмоток збудження доведеться знімати регулятор напруги і щіткотримач. При необхідності зачистите контактні кільця, і переконайтеся у відсутності обривів в обмотці, і чи немає замикання на масу. Для перевірки використовуйте омметр, прикладаючи його щупи до контактних кілець, при цьому опір має бути близько 5-10 Ом.

Далі приєднайте один щуп приладу до будь-якого контактному кільцю, а інший до статора генератора. Мультиметр повинен показувати нескінченно великий опір. Якщо це не так, то обмотка збудження замикає на масу. Ось тут показані найпростіші принципи вимірювання, які можна виконати за допомогою мультиметра: Перевірка генератора мультіметром відео: Як правильно перевірити генератор на автомобілі: Ця стаття була написана не тільки для автолюбителів, які вважають за краще ремонтувати авто своїми руками, але і також, ця стаття буде корисна всім автовласникам, щоб бути в темі.

Удачи!.

Як перевірити генератор?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты