Як правильно заряджати акумулятор?

Як правильно заряджати акумулятор?

Всім привіт! Як правильно заряджати акумулятор автомобіля знають не багато.

Але ж від цього сильно залежить термін служби акумулятора. Кислотні свинцеві батареї не люблять недозаряду і перезаряду. Систематичний недозаряд кислотно-свинцевої батареї призводить до зменшення її номінальної ємності.

Це відбувається по тому, що при неповному заряді щільність електроліту сильно знижується в результаті утворення сірчистого свинцю на пластинах. А це в свою чергу призводить до закупорювання пір активної маси пластин акумулятора і зменшення загальної площі пластин. Ну і кінцевий результат так звана сульфатація пластин акумулятора і зменшення його ємності. При цьому стартер крутити двигуна буде відчутно повільніше.

Перезаряд ж акумулятора призводить до рясного виділення газу, який в свою чергу надмірно розпушує активну масу пластин. Ну і потім відбувається осипання активної маси.

Звідси також випливає зменшення ємності акумулятора і через деякий час замикання всередині банки акумулятора тієї ж обсипалася масою пластин. Ось такі вони примхливі свинцеві акумулятори. Щоб не купувати раз у рік акумулятор на своє авто, подбайте про нього, і він не підведе вас в невідповідний момент. Якщо ви купили нову батарею, першим ділом попросіть продавця при вас виміряти щільність електроліту. Для повністю зарядженого акумулятора вона повинна становити 1, 27 г/см3.

Дуже часто в магазині продають акумулятори з літньою щільністю 1, 23. Це буде мало для експлуатації автомобіля в зимовому періоді. Тому її необхідно довести до нормальної 1, 27. Після цього можна ставити акумулятор на авто і їздити.

Але краще перед експлуатацією нового акумулятора його зарядити від зарядного пристрою. Перед тим, як поставити його на зарядку, викрутити заливальні пробки. Це дозволить безперешкодно виходить газам назовні. Ну а тепер найголовніше це правильно вибрати режим зарядки акумулятора. -При постійному струмі, рівним 1/10 або 1/20 від ємності батареї;-зарядка струмом малої величини 0, 05-0, 1 ампер;-режим заряд-розряд за допомогою спеціального зарядного пристрою. Це я перерахував основні способи зарядки свинцевих акумуляторів.

Нам їх буде достатньо, так як все одно будемо користуватися першим і другим. І так розглянемо перший спосіб і що він нам дасть. Зарядка акумулятора при постійній напрузі здійснюється на автомобілі за допомогою генератора.

Тобто генератор видає на виході стабільну напругу, при цьому забезпечуючи в нормі 14, 4 вольта на батареї. Що це нам дасть?

По перше при пуску двигуна батарея досить сильно навантажена, тому природно втрачає якусь частину запасів енергії. При цьому напруга батареї падає. Так от при заряді постійною напругою в перший момент сила струму заряду може становити порядком 20-30 ампер залежно від розряду. Потім по мірі заряду сила струму швидко падає до мінімуму (де то до 1 ампера). Але перший спосіб заряду не доводить батареї до повній зарядці та активізації внутрішньої частини активної маси пластин.

Тобто процес зарядці закінчується тільки при початку газоутворення. Тому перший спосіб зарядки не зовсім повноцінний для акумулятора і для його повної зарядки найкраще підходить режим зарядки при постійному струмі. Зарядка акумулятора при постійному струмі здійснюється 1/10 або 1/20 частиною від ємності батареї. Що це означає? При зарядці 1/10 частиною від ємності повністю розряджена батарея повинна стояти на зарядці 10 годин.

Наприклад, якщо ємність батареї складає 60 ампер / годин, то випливає, що сила струму заряду не повинна перевищувати 6 ампер. Якщо використовується 20 годинний режим заряду, то сила струму не повинна бути більше 3 ампер. На практиці найчастіше використовується 10 годинний режим заряду. Тепер ви можете точно знати, який струм виставляти на зарядному пристрої.

Зарядка акумуляторної батареї малим струмом застосовується при тривалому зберіганні залитих електролітом і заряджених батарей для запобігання саморозряду і в деяких випадках для десульфатаціі батареї. Це ми ще розглянемо в подальших статтях.

З0 хвилинний заряд застосовується для швидкої зарядки батарей. При цьому сила струму вибирається майже рівної ємності батареї. Але при цьому потрібно стежити, щоб при зарядці температура електроліту не піднімалася вище 40 градусів. Цей спосіб не рекомендував би, так як в основному відбувається жолоблення пластин акумулятора і обсипання активної маси. Заряд акумуляторів по циклу заряд-розряд здійснюється за допомогою зарядного пристрою, оснащеного спеціальним реле часу, який визначає тривалість циклу зарядки і розрядки.

Після закінчення запрограмованого часу відбувається відключення батареї від зарядного пристрою і підключення навантаження для розрядки. Варто запам’ятати, що закінчення заряду свинцевого акумулятора можна визначити за підвищення напруги на одній банці до 2, 7 вольта або 16, 2 вольта на всій батареї і сильним газовиділенням. Тепер ви знаєте як правильно заряджати акумулятор автомобіля. Удачи вам!

З повагою,. Поділитися в соціальних мережах.

Як правильно заряджати акумулятор?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты