Як зробити, щоб тебе слухали?

Як зробити, щоб тебе слухали?

12. 07. 2011 Ораторське мистецтво — як говорити, щоб тебе слухали Мистецтво говорити переконливо і красиво цінувалося в усі часи.

А для сучасного бізнесу «запалити» аудиторію — це невід’ємна частина успіху. Як прикро буває, коли цікава ідея, вигідну комерційну пропозицію або пропозицію про перспективний партнерство не знаходять відгуку у потенційних клієнтів, інвесторів або бізнес-партнерів. Як же знайти підхід до аудиторії, достукатися до кожного.

Поетами народжуються, ораторами стають — Цицерон 1. — Вік аудиторії, професійна приналежність, рівень обізнаності про предмет презентації. Необхідно проаналізувати потреби аудиторії — що очікують від презентації. Починати презентацію слід з того, що свідомо цікавить аудиторію.

2. , Яку необхідно ясно сформулювати перед аудиторією з самого початку. Коли слухачі знають цілі, які ставить виступаючий, це посилює їх увагу до того, що вони почують. 3. Сприйняття у жіночої та чоловічої аудиторії різному. Для жінок більше значення має емоційна сторона спілкування, прояви людських якостей виступаючого, його ставлення до предмета виступу.

Їх приваблюють приклади з життя, що стосуються переживань, деталі та дрібниці. Вони кращі слухачі, ніж чоловіча аудиторія. Але і гостріше відчувають фальш — їх не вдасться переконати голими фактами, якщо вони не повірили в те, що ви щиро вірите в те, що говорите. Для чоловіків на першому місці компетентність виступаючого — їх цікавлять факти, можливість отримання інформації та її подальшого практичного застосування. Вони більш нетерплячі слухачі і задають більше питань (відповіді повинні бути логічно обгрунтованими, бажано з цифрами).

4. і запам’ятовування — не залежно від тривалості, презентація повинна містити не більше 20 цифр, які бажано об’єднувати в смислові групи по 2-3 цифри. В усному виступі кількість цифрового матеріалу має бути обмежена — цифри втомлюють. На нього краще посилатися (діаграми, короткі таблиці), а не приводити повністю.

Однак висновки з цифрових даних є найбільш аргументованими. Щоб зняти сумніви слухачів в точності цифр, що наводяться, рекомендується називати їх підглядаючи в текст (навіть, якщо ви пам’ятаєте їх напам’ять). 5. в обмежений час. Шекспір сказав: Де мало слів, там вагу вони мають.

Перевищення часу або перескакування з одного на інше в процесі виступу може непоправно зіпсувати його. Нерідко важко використовувати у виступі весь наявний матеріал, тому він повинен бути відібраний, виходячи зі ступеня переконливості.

Решта матеріалу може бути поміщений в роздаткові матеріали або підготовлений для питань. 6. через відсутність живого контакту між аудиторією і виступаючим — письмовий та усний — це різні мови. Я вважаю, що збирати слухачів, а потім читати їм написаний матеріал — це все одно, що, запросивши приятеля прогулятися пішки, самому їхати поруч в автомобілі — Вільям Брегг, фізик Нобелівський лауреат.

7. Паузи створюють враження, що співрозмовнику надається можливість вставити репліку, якщо, природно, він того забажає. Стрімкий темп мови не є ознакою швидкості мислення. Багато хто з нас говорять скоромовкою, коли нервують і хвилюються.

Іноді люди намагаються швидше висловитися, так як соромляться бути центром уваги. Особливо характерна швидка мова без пауз при публічних виступах і презентаціях. Проблема полягає в тому, що мова при цьому робиться монотонною, нецікавою і важкою для розуміння.

8. — На відміну від письмової мови, де повторення є ознакою бідності мови, в усному виступі воно психологічно виправдано: повторення поступово впроваджують необхідну думка в свідомість слухачів. Запускається механізм, описаний німецьким вченим Олександром Гумбольта: перша реакція — Яка нісенітниця! , Потім — У цьому щось є, і нарешті — Хто ж цього не знає! . 9. — Переконання повинне вестися з позиції співрозмовника (аудиторії). Вам буде цікаво дізнатися, Ви знаєте, що проблема полягає в тому, що.

, Звичайно, вам вже відомо, Ви хочете (на противагу Я б хотів, Мені здається цікавим). 10. Схема переконання: Увага — інтерес — бажання — дія — Інтерес виникає, коли слухач зрозуміє, що ця інформація допоможе задовольнити яку-небудь з його потреб — Бажання виникає, коли слухач бачить, за допомогою чого і коли його потреби будуть задоволені — Дія — виникає , коли слухачеві зрозуміло, що і як робити для досягнення бажаного — на це спрямована заключна частина презентації 11.

Закон краю Основна ідея і мета презентації повинна бути яскраво представлена і розкрита на початку і наприкінці виступу, так як саме ці частини презентації збережуться в пам’яті найбільш чітко. Не завжди говори, що знаєш, але завжди знай, що говориш.

Як зробити, щоб тебе слухали?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты