Варіатор або автомат?

Варіатор або автомат?

Що віддати перевагу: варіатор або автомат? І варіатор і коробка-автомат вирішують одну і ту ж задачу: перемикають швидкості двигуна з мінімальною участю людини в цьому процесі. Щоб розібратися, що краще: варіатор або автомат, необхідно згадати а навіщо взагалі потрібні різні передачі?

Чому не можна просто втиснути газ в підлогу, і їхати? Тому, що двигун внутрішнього згоряння має робочий діапазон частоти обертання значно вище, ніж треба, і, при цьому, він не вміє автоматично перерозподіляти навантаження. Коли ми рушаємо з місця, нам необхідно максимальне тягове зусилля, а коли плануємо збільшити швидкість максимальні оберти.

Щоб забезпечити перехід з одного режиму в інший, і була придумана коробка передач, зміст якої — передати крутний момент від двигуна до коліс за допомогою шестерень різного розміру. У механічній коробці передач, зміна шестерень, передавальних крутний момент, відбувається вручну. Зрозуміло, що це не завжди зручно, тому питання автоматизації цього процесу зрів давно.

В даний час, ми маємо кілька рішень цієї проблеми, найбільш популярними з яких є коробка-автомат і варіатор. Якщо коробка автомат не викликає особливих питань, то, що таке варіатор знає не кожен. Принципове пристрій варіатора було описано задовго до винаходу ДВС.

Головна родзинка варіатора в особливій формі шестерень це не плоскі круги, як зазвичай, а конуси. Завдяки цьому стало можливим плавне зміна передавального числа, що неможливо при перемиканні з одного шестерінки на іншу. Отже, варіатор що це? Це автоматична коробка передач особливої конструкції, забезпечуючи безступінчатий перехід від одного режиму руху до іншого. Строго кажучи, в вариаторе немає передач.

Швидкий розгін, за рахунок відсутності стрибків; Найбільш оптимальний витрата палива, завдяки руху на найбільш оптимальному режимі; Власне, відсутність стрибків, характерних при перемиканні передач; Легкість в освоєнні (особливо, якщо порівнювати з механікою). Хлюпніть трохи дьогтю — складність конструкції безпосередньо забезпечує дорожнечу в обслуговуванні. Це відноситься практично до всього: починаючи від заміни ременя, закінчуючи маслом (яке в вариаторе особливе).

До слова, варіатор до кінця не піддався народним умільцям, тому ремонт і обслуговування, швидше за все, доведеться проходити в офіційних центрах, що так само натякає нам на підвищені витрати. Що ж вибрати, варіатор або автомат?

З чисто технічної точки зору (а так само з точки зору зручності водіння), коробка-автомат не має жодних переваг перед варіатором. Навпаки, вона не забезпечує тієї плавності переходу режимів, яку дає варіатор, так як в автоматі використовується принцип перемикання швидкостей, а не принцип зміни передавального числа, як в вариаторе. Якщо автомат має невелику кількість передач (4, наприклад), то він сприятиме збільшеному витраті палива в порівнянні з механікою або варіатором. Крім того, коробка-автомат вимагає більше масла і більш частої його заміни.

Таким чином, у варіатора є тільки один мінус в порівнянні з автоматом дорожнеча ремонту. Підсумковий рада якщо йдеться про новий автомобіль з гарантією, то варіатор, безумовно, краще.

Якщо ж це старе авто автомат переважніше.

Варіатор або автомат?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Комментарии закрыты